Wydział Polityki Społecznej i Ochrony Zdrowia (PSZ)
Kontakt:
Adres: ul. 1 Maja 16, 96-500 Sochaczew
Tel.: 46 8622730, 8622235, 8622275
Fax.: 46 8622602
e-mail: sekretariat@sochaczew.pl
Godziny przyjęć:
Od poniedziałku do piątku: 800 - 1600
Kierownictwo:
Naczelnik: Joanna Kamińska
Tel.: 46 8622730 w. 392
e-mail: joanna.kaminska@sochaczew.pl
Pracownicy:
Inspektor – Jolanta Peńsko, pok. 426, tel. w. 333, e-mail: jolanta.pensko@sochaczew.pl
Inspektor - Justyna Wierzbicka, pok. 425, tel. wew. 440, e-mail: justyna.wierzbicka@sochaczew.pl
Podinspektor - Anna Szymańska, pok. 426, tel. w. 366, e-mail: anna.szymanska@sochaczew.pl
Podinspektor - Dorota Pietrzyk, pok. 426, tel. w. 366, e-mail: dorota.pietrzyk@sochaczew.pl
Kompetencje i zadania:
Wykonywanie zadań Miasta, w szczególności :
1. W zakresie zdrowia i pomocy społecznej:
- nadzór organizacyjny nad placówkami służby zdrowia i pomocy społecznej wynikający z zadań własnych gminy,
- opiniowanie planów finansowych placówek zdrowia i pomocy społecznej,
- udział w przeglądach materialno-technicznych bazy placówek służby zdrowia i pomocy społecznej,
- współpraca i nadzór nad zadaniami realizowanymi ze środków budżetu miasta przez organizacje i stowarzyszenia z zakresu pomocy społecznej,
- współpraca i współdziałanie ze stowarzyszeniami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych,
- pomoc w pozyskiwaniu środków finansowych osobom niepełnosprawnym, placówkom, stowarzyszeniom,
- wdrażanie nowych przepisów z zakresu zdrowia i pomocy społecznej i zapoznawanie z nimi podległych placówek, organizacji i stowarzyszeń,
- prowadzenie spraw w zakresie przyznawania, odmowy przyznania i wstrzymania wypłaty dodatków mieszkaniowych,
- prowadzenie spraw w zakresie przyznawania, odmowy przyznania i wypłaty świadczeń wychowawczych,
- realizacja rządowego programu DOBRY START,
- prowadzenie spraw w zakresie przyznawania, odmowy przyznania i wypłaty dodatków energetycznych,
- wykonywanie zadań dotyczących ochrony konsumenta,
- prowadzenie działań w zakresie zwalczania chorób zakaźnych, obejmujących między innymi wydawanie, w razie wystąpienia choroby zakaźnej, na wniosek Inspektora Sanitarnego, zarządzeń mających na celu zapobieżenie epidemii,
- nadzorowanie i kontrola Centrum Usług Społecznych, Dziennego Domu Pomocy Społecznej, Środowiskowego Domu Samopomocy, Żłobka Miejskiego.
2. W zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi:
- realizacja działań psychoedukacyjnych wpływających na postawy i umiejętności ważne dla zdrowia i trzeźwości, a w szczególności wobec dzieci i młodzieży oraz grup podwyższonego ryzyka we współpracy z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, z placówkami, Kościołami, stowarzyszeniami, organizacjami i grupami samopomocowymi zajmującymi się problemami uzależnień;
- przyjmowanie wniosków do zaopiniowania przez Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych o wydanie zezwolenia na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych i wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- realizacja Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
3. Wykonywanie innych zadań związanych z zakresem działania Wydziału.